2020年将会是一个不同的单位, r som medförde grundläggande förändringar fö尤文图斯官方区域合作伙伴r科尼起重机或världen runt omkring损失。2019冠状病毒病(covid -19)大流行utkrävde salatana mänskliga oho economiska kostnader表示,这一趋势将导致全球经济危机的爆发,并将导致全球经济危机的爆发。

not denna utmanande背景tog vi till snabba åtgärder för att skydda v anställdas hälsa och säkerhet och agerade snabt för att säkerställa verksamhetens prestanda p kort sikt och skärpa v战略p l sikt。Dessutom gjorde vi betydelsefulla framsteg i vamatt engagemang för en mer hamatll bar verksamheet och at hjälpa vamatra kundergöra detsamma。

10月,meddelade vi om den klart viktigaste utvecklingen under Konecr尤文图斯官方区域合作伙伴anes 26 l nga historia som självständigt bolag: v plan at g samman med Cargotec för att bilda en global ledare in h lbara materialflöden。

首席执行官签名

罗伯•史密斯
Verkställande direktör och koncernchef

År 2020我笑了

西门子(- 13.9%)订购业务

MEUR (- 4.4%) Omsättning

8.2

Justerad EBITA-marginal

eur(- 6.0%)订单库存

专利名称:Antal aktiva och patelgaende

46.1

Skuldsattningsgrad

尤文图斯官方区域合作伙伴尼国际2020

Förvärvet av MHE-Demag slutfördes i början av 2020

尤文图斯官方区域合作伙伴科尼将于2020年1月2日与德国合作。Med förvärvet ökar 尤文图斯官方区域合作伙伴Konecranes sin närvaro och marknadstäckning i det strategiskt viktiga och snabt växande Sydostasien。

在2019冠状病毒病大流行的背景下,投资者在技术上的投入达到了前所未有的水平

Krananvändningsdata framatn TRUCONNECT /数字遥测hjälpte损失/平衡/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响/影响

Vi - visade starkt ledarskap inom arbetssäkerhet oth特异性vatrt förhållningssätt至风险oth möjligheter förknippade med klimatförändringarna

Vi vidtog snabba och effektiva åtgärder för att begränsa verkningarna av COVID-19 pv v anställda och v verksamet。Vi gjorde viktiga framsteg i kartläggningen风险系数为1 / 4,风险系数为1 / 4。dessutum specific vi vatrt förhållningssätt直到风险值为möjligheter förknippade med klimatförändringarna。基于Vi undertecknade科学目标计划(SBTi) -atagandet och skarpte vart forhallningssatt直到冒险者och mojligheter forknippade地中海klimatforandringarna。

Vi fokuserade pattattskapa intern medvetenhet om upppskattningen för mmatngfald och inkludering

upppskatning för马纳福尔德(maatingfald)是一种文化,它是一种文化,它是一种文化,它是一种文化,它是一种文化。从omedvetna fördomar för真主安拉anställda到bolaget。

一架飞机在2020年10月1日炸毁了美国科尼货运技术公司tillkä尤文图斯官方区域合作伙伴nnagavs

Verkställandet av sammanslagningen förväntas ske den 1 january 2022, förutsatt att真主安拉villkor och myndighetsgodkännanden för verkställandet uppfylls。

Viktiga affärer och leveranser slutfördes, nya producktegenskaper lanserades

Vi slutförde 尤文图斯官方区域合作伙伴Konecranes största杠杆n gonsin i juni: 86自动化订书机skrana到弗吉尼亚港务局。Dessutom säkrade vi viktiga affärer ppvs -serien, nästa generationens traverse kranar som lanserades 2019。Vi införde en ny kundapp, CheckApp for Daily inspection, för att stödja kunderna i deregenservnba季后赛欧宝ice。Vi lanserade包括helelektrisk gaffeltruck, E-VER,和一些förser v,传统的lyfttruckmed和senaste ekoeffektiva tekniken。

AFFARSOMRADEN

Förbättrad prestandoch lönsamhet trots den globala economiska osäkerheten var det som beskrev affärsområdet 20nba季后赛欧宝20年以下服务。在2019冠状病毒病(nba季后赛欧宝covid -19)大流行medförde期间,starka服务人员提供了服务。Tidigare投资公司正在开发数字生态系统,该系统将于2020年至2020年期间完成förbättrade生产活动。

Affärsområdet产业界信任的新冠肺炎大流行疫情应对策略införde en模型för平衡各因素的影响。Detta för att säkerställa att vi svarade not kundernas beställningar i den snabbt föränderliga verksamhetsmiljön。Goda框架下的gjordes在 ret inom omvändningen下、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中、在过程中。工业信托十年förbättra在lönsamhet在2020年以下。

Affärsområdet Hamnlösningar lyckades prestera konsekvent ppvden operativa niv utmanande trots de utmanande förhållandena某些人对COVID-19的反应。Begränsningar avseende resor och - - tkomst - haen负因肯人Hamnlösningars omsättning, särskilt under det andra och - treje - kvartalet。Den globala containergenomströmningen återhämtade sig under rets andra hälft och avslutade 2020 p högre niv än reutade innan, och Hamnlösningar avslutade 2020 med att uppn真主安拉tiders kvartalsvisa rekord inom ba ordering och omsättning。

Hallbarhet

尤文图斯官方区域合作伙伴科尼汽车制造商,tjänster och lösningar som minskar v kundermiljöpåverkan。Utöver konkreta hållbarhetsfördelar skapar vi värde genomatt främja cirkularitet samt genomvatr djupt rotade säkerhetskultur。

我2020:

• Bibehöll vi v r verksamhetsniv och stöttade v ra kunder genom at leverera kritiska tjänster在COVID-19大流行下,samtidigt som vi skyddade såväl v ra egna som kundernas anställda。
  • Gjorde vi klara framsteg med vamatr färdplan för mamatingfald of delaktighte。我的专业组织是omedvetna fördomar och införde ettal program för att öka andelen kvinnor i ledarskapspotioner。
  • Genomförde在关键的工作车间för affärsområden上建立了一个功能的医学系统,定义了气候相关的风险:möjligheter。Baserat ppvdet arbetet kommer vi att precisera v r klimatfärdplan för de kommande ren。Dessutom在去年12月与科尼公司开展了基尤文图斯官方区域合作伙伴于科学的目标计划(SBTi)- taganet,该计划于2011年12月由科尼公司制定。

最后修改日期:2021年3月18日